pondělí 5. června 2017

Honda Cup 2017 Nová Paka

    Hned týden po dobrých závodech v Pardubicích jsem vyrazili do Nové Paky na kuřata. Pečená kuřata na ohni, marinovaná tajnou recepturou, pod dohledem větrem ošlehaných vodáků, jsou většinou mnohem důležitější než nějaké závodění na dráze (navíc kde je o vítězi rozhodnuto v okamžiku kdy se JáReček přihlásí..) U nás to teda bylo letos tak 60:40 pro závodění, bo se nám celkem dařilo.

    Na nastříkané nezajeté dráze jsem hned dal 3,3 na kolo a zdálo se, že by mi to mohlo fungovat. Jakmile se ale dráha zajela, už jsem byl daleko vzadu a trápil se. Zkusil jsem i nová kola 1/17, takzvané hadice z Pardubic, ale žádný zázrak se nekonal. Začal jsem se proto věnovat Rosťovým jahodám a Plzeňskému pivu. Ráno moudřejší večera, pak už to synovi trochu jezdilo a já se taky zlepšil, snažil jsem se potrénovat krajní drážky, které mě vždy prověří. Půl hodiny před přejímkou jsme nasadili nové karoserie. Můj model ji přijal a fungoval stejně, synův odmítl poslouchat, vyskakoval kde se mu zachtělo. Tak jsem 10 minut před koncem přejímky opravil starou mírně pomačkanou boudu a hle, začalo to zase fungovat. 

    Během těch posledních 20 minut tréninku jsme ale 4x měnili kola a ani teď nevím, jestli jsem jeli na těch co jsme pracně vyselektovali v tréninku nebo rezervních.
Do skupiny D se nominoval Amatér, který sice svou skupinu vyhrál, ale nájezd pod 1000 kol trochu překvapil. Já jsem jel skupinu C. Začal jsem zoufale na zelené drážce, která byla tedy pro všechny obtížná, ale já jsem tam ztratil tak 12-14kol. Pak už jsem se nastartoval na modré ( o 20 kol víc )
a držel jsem se na čele skupiny až do konce jízd. Pomohlo mi také, že jsme závod přerušili a nakrmili se lahodnými kuřátky. Průběžné druhé místo za Amatérem mi dávalo šance na body (do 15. místa) .


    Skupina B dala dohromady dva nejlepší žáky republiky, Romana K. (mistr republiky žáků 2017) a Honzu G. (mistr světa Wing G12 z května 2017). Roman vyrazil neohroženě a vedl skupinu od začátku do konce. Model fungoval dobře, v závěru už na malých kolech chyběla rychlost, ale nájezd 1006 kol předčil všechna očekávaní. Honza měl opět smůlu v poslední jízdě, kdy ztratil pastorek a musel odstoupit a tak se na druhé místo v žácích dostal Adam Beran (mistr republiky ml. žáků) .
 

    Skupina A nastupovala trochu vyděšeně, výsledky skupiny B byly nadstandardní. Od začátku ale nasadili vysoké tempo s prognozou nad 1000 kol. První odpadl pan Kalhous, který začal laborovat s koly, Následoval ho pan Poledna špatnými nájezdy na rychlých drážkách 5 a 7  i pan Vaněček na 3, 7 a 8 a nakonec i pan Alfonso, který se poslední 3 jízdy jen modlil ke všem katalánským bohům. Výsledkem bylo 4. místo pro Romana K. ,  jeho nejlepší Honda výsledek (7 kol na 3.místo )
Závod ovládl pan Reček - světová #1 (ISRA), na druhém místě přihopkal pan Gumídek, poslední 3 měsíce v životní formě, a 3. místo pro pana Cihláře -  světové #53. O druhé místo přišel velmi slabou drážkou č.5.



Zapsal Kamil K.

Žádné komentáře:

Okomentovat